23 maja 2014 roku odbyło się VII Sympozjum pt. „Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów”, które było poświęcone historii rozwoju konstrukcji pojazdów, przybliżeniu techniki rekonstrukcji i konserwacji obiektów mających znaczenie historyczne. Jest znakomitą okazją do spotkania specjalistów, sympatyków starej motoryzacji oraz osób zainteresowanych osiągnięciami dawnej myśli inżynierskiej.
Tradycyjną częścią Sympozjum jest wystawa i prezentacja pojazdów historycznych. W tym roku tematem przewodnim były „Polskie Konstrukcje Motoryzacyjne w latach 1922-1939”. Uprzywilejowane miejsce rezerwujemy ponadto obiektom związanym z walkami Żołnierza Polskiego w 1939 r. Zaciekawieni taką tematyką, która zresztą jest pokrewna z zadaniami naszej szkoły, pojechaliśmy. Impreza odbywała się na Wydziale SIMR Politechniki Warszawskiej i tradycyjnie organizowane było przez Instytut Pojazdów PW. Sympozjum rozpoczęła sesja plenarna (godz.10), podczas której wygłoszone zostały zaproszone referaty.
Uczniowie w głównej sali.
Czołg po odbudowie.
Ta część była bardzo ciekawa i bogata w informacje. Zaprezentowane zostały m.in. losy i odbudowa czołgu Renault, ostatniej Polskiej tankietki. Po niej nastąpiła część plakatowa, na której uczestnicy sympozjum zaprezentowali swoje osiągnięcia związane z historią pojazdów oraz wiedzę dotyczącą rekonstrukcji i konserwacji. Można było także obejrzeć polski skaner 3D używany do skanowania elementów lub całych zabytkowych pojazdów.
Sympozjum zakończyła część ekspozycyjna (od godz. 13:30) na parkingu Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej (ul. Narbutta 84, Warszawa), gdzie były prezentowane pojazdy historyczne. W międzyczasie można było skosztować prawdziwej wojskowej grochówki serwowanej przez wojskowego kucharza strojem nawiązującego do lat 20.
Czołg po odbudowie.
Jeep Willys
Piotr przy Dodge'u
Pojazd zbudowany przez studentów.
Klasa 3Tp na wydziale SiMR